19 oktober 2010

Äntligen igång med träningen

Det är så jäkla skönt att äntligen få träna och känna svetten rinna. Det har redan blivit två besök på gymmet den här veckan.

Måndag
Uppvärmning - 15 minuter på cykel
Marklyft
Hantelrodd
Knäböj (lärde mig hos sjukgymnasten att det är alldeles för mycket belastning, även fast det kändes bra i foten)
Latsdrag
Fällkniv
Bålvridning med hantel
Armhävningar
Roddmaskin

Tisdag
Spinning, 25 minuter
Kabelpress med en arm
Kabelrotation

Idag var det även dags för första besöket hos Sjukgymnasten. Jag går hos Sjukgymnastgruppen i Halmstad. Sjukgymnasten drog och hade sig med foten, vilket kändes lite obehagligt i början. Men jag måste tänka att foten är hel och att smärtan är svaghet som lämnar kroppen. Övningarna jag fick göra var rörlighetsövningar för fotleden, även balansövningar. Det var sjukt svårt att balansera på höger fot och samtidigt röra det andra benet rakt ut åt sidan. Jag fick även lite skäll på hur jag går, så nu går jag väldigt långsamt för att kunna gå rätt.

Nu känner jag att träningsvärken kommer smygandes, vilket är helt fantastiskt. Dock är det mest träningsvärk i höger ben, men det är inte så konstigt. Vänster ben har fått träna hur mycket som helst de senaste 7 veckorna. Foten känns lite öm, så jag tar några vilodagar från för mycket belastning nu.

1 kommentar:

Sonja Kidron sa...

Du är så BRA! :)
Ska bli roligt att få vara med om din (riktiga!) resa mot Tjejmilen 2011! :)

Puss!