15 oktober 2010

Utan gips

Äntligen har jag fått klartecken från min läkare att gå utan mitt specialgips och att dumpa kryckorna! Det är så jäkla skönt att ha två ben som man kan använda, livet underlättas väldigt mycket. Bara att jag kan gå runt i lägenheten utan problem är helt fantastiskt!

Nu börjar dock en relativt jobbig period för mig, rehabiliteringen. Jag kommer i bloggen nu berätta om hur jag kommer tillbaka till löpningen. Mitt mål i år var att springa Tjejmilen. Tyvärr skadade jag foten två veckor innan, så det blir till att springa Tjejmilen nästa år istället. Förhoppningsvis har jag kommit igång med löpningen till våren. Allt beror på hur bra jag sköter min rehab. Jag vet av erfarenhet att det är väldigt svårt att hejda sig själv från massa träning. Om det känns bra, varför inte köra på?! Men jag ska inte pusha mig själv för mycket, då jag vet vad följderna kan bli om man skyndar snabbt.

På tisdag är det dags för första besöket hos sjukgymnasten. Jag väljer att gå till en sjukgymnast för att lära mig mer om hur man rehabtränar fötter. Jag är ju väldigt intresserad av just fötter, eftersom det sker väldigt mycket skador på fötterna inom gymnastiken.

Det var riktigt skönt att få köra konditionsträning idag på cykeln, få svetten att rinna. Det var härligt! Jag längtar redan efter träningsvärk och nästa pass på cykeln. Jag tror att cykeln har blivit min nya bästa vän på gymmet :)

2 kommentarer:

Anders sa...

Spinning imorrn kl. 10?

Cykeln och jag var bra polare under min rehabträning i London. Hoppade fram till cykeln på kryckor, upp och trampa i 2 timmar (minst 6 mil), hoppa av för att stretcha. Mycket viktigt att bygga upp konditionen redan nu så kommer löpningen kännas mycket bättre i vår.
Jag följer med och joggar när som helst sen :)

Kram

Linn sa...

Heja Ebba! :) Glöm inte balansen också!