7 mars 2011

Rehab-upplägg

Jag har kommit fram till att jag är jäkligt dålig på att motivera mig själv att rehab-träna även om jag vet hur viktigt det är! Jag satte en målsättning förra sommaren, att springa Sthlm Marathon 2012. Även om det är över ett år kvar till loppet, krävs det oerhört mycket träning för att fullfölja ett sånt långt och jobbigt lopp.

Så det jag ska göra nu är att varje söndag boka in ett tillfälle då jag ska gå till gymmet och rehab-träna. Det ska stå klart och tydligt i min kalender när och var. För att få någon utveckling och push på vägen, ska jag var tredje vecka besöka min sjukgymnast. Känns ändå som att han har mer kunskap än vad jag har gällande sjukgymnastik (även om jag är kunnig).

Så nu har jag gjort ett excel-dokument där jag ska skriva i när jag kör rehab och om jag gör det själv eller med sjukgymnast.

Nu är jag motiverad att cykla iväg mot Sjukgymnastgruppen! Det var jag inte när jag började skriva detta :P

1 kommentar:

Linn sa...

BRA DÄR Ebba!! :)